Regulamin Sklepu LuaMio
Regulamin w wersji 1.0 obowiązuje od dnia 01.01.2025r
§ 1.
POSTANOWIENIA OGÓLNE I DEFINICJE
-
Akceptacja Regulaminu jest dobrowolna, ale konieczna do dokonania zakupu oraz do korzystania z wybranych funkcji Sklepu Internetowego LuaMio.pl.
-
Zgodnie z obowiązującymi przepisami, w tym ustawą z dnia 30 maja 2014 roku o prawach konsumenta (Dz.U.2020.287 t.j. ze zm.) Sprzedawca jest zobowiązany ustanowić Regulamin i przekazać Konsumentowi i Przedsiębiorcy, który jest uprzywilejowany na prawach konsumenta odpowiednie informacje. Regulamin ten określa zasady i warunki świadczenia usług drogą elektroniczną, w tym warunki korzystania ze sklepu oraz prawa, obowiązki i warunki odpowiedzialności Sprzedawcy oraz Klienta.
-
Regulamin sklepu LuaMio jest udostępniany nieodpłatnie Klientowi w sposób, który umożliwia mu zapoznanie się z jego treścią, zapoznanie się z jego obecnie obowiązującą wersją, jak i wersjami poprzednimi oraz pozwala mu na utrwalanie jego treści poprzez samodzielne wydrukowanie, albo zapisanie na nośniku zewnętrznym np. do pobrania w formie PDF.
-
Przed złożeniem zamówienia w sklepie LuaMio, należy dokładnie zapoznać się z treścią tego Regulaminu. Zamawiając Towary LuaMio poprzez stronę sklepu LuaMio.pl, Klient wyraża zgodę na przetwarzanie danych oraz akceptują niniejszy Regulamin, warunki korzystania ze sklepu LuaMio oraz Politykę Prywatności. Dodatkowo składając zamówienie Klient potwierdza, że jest w wieku, który umożliwia zawieranie prawnie wiążących umów i jest uprawniony do zawierania tych umów. W przypadku uzasadnionego podejrzenia, że Klient nie spełnia wymagań określonych w tym Regulaminie, Sprzedawca zastrzega sobie prawo do anulowania zamówienia.
-
Podstawowe definicje:
5.1 Regulamin – Regulamin Sklepu Internetowego LuaMio.
5.2 Sprzedawca – AGNIESZKA KOWAL, która posiada działalność gospodarczą pod nazwą: Agnieszka Kowal, znajdującą się pod adresem: Kłaj 952, 32-015 Kłaj. Działalność gospodarcza prowadzona jest pod numerem NIP 6782039107, REGON 121002531. Działalność gospodarcza wpisana jest do Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej. Adres e-mail do korespondencji: [email protected] Tel: +48 505-176-756.
5.3 Klient – Osoba fizyczna, która ukończyła 18 lat i posiada pełną zdolność do czynności prawnych. Jest to osoba prawna oraz jednostka organizacyjna, która nie posiada osobowości prawnej, ale która może we własnym imieniu nabywać prawa i zaciągać zobowiązania oraz która może nawiązać stosunek prawny ze Sprzedawcą w zakresie działalności Sklepu. Klient to także Konsument albo Przedsiębiorca, który jest uprzywilejowany na prawach Konsumenta, jeżeli w stosunku do niego, w danej kwestii wykazano brak oddzielnych postanowień w tym Regulaminie.
5.4 Konsument – Klient, który jest osobą fizyczną , który dokonuje ze Sprzedawcą czynności prawnej (zakupu), niezwiązanej bezpośrednio z jej działalnością gospodarczą, albo zawodową.
5.5 Usługa elektroniczna – Usługa elektroniczna w rozumieniu ustawy z dnia 18 lipca 2002 roku o świadczeniu usług drogą elektroniczną (Dz.U. 2020.344 t.j. ze zm.) jest świadczona na odległość, drogą elektroniczną przez Sprzedawcę na rzecz Klienta za pośrednictwem Serwisu.
5.6 Sklep, Sklep Internetowy – usługa elektroniczna dokonana w sklepie internetowym, prowadzonym przez Sprzedawcę pod adresem internetowym LuaMio.pl, w ramach którego Klient zawiera umowę sprzedaży na odległość. Strony są informowane o dokonaniu zakupu/sprzedaży za pomocą poczty elektronicznej, która jest generowana automatycznie, a wykonanie umowy (w szczególności dostawa Towaru) następuje poza przestrzenią Internetu.
5.7 Konto – Bezpłatna usługa elektroniczna na stronie sklepu LuaMio.pl, oznaczona indywidualną nazwą (loginem) i hasłem ustalonym przez Klienta. Jest to zbiór zasobów w systemie teleinformatycznym Sprzedawcy, w którym gromadzone są dane podane przez Klienta oraz informacje o czynnościach wykonywanych w ramach Sklepu.
5.8 Towar – Rzecz ruchoma, która znajduje się w ofercie Sprzedawcy, prezentowanej w Sklepie LuaMio.pl.
5.9 Umowa – Umowa zawarta na odległość, która dotyczy zakupu Towaru. Umowa zostaje zawarta na skutek złożenia przez Klienta Zamówienia w Sklepie LuaMio.pl, które zostało przyjęte do realizacji przez Sprzedawcę.
5.10 Formularz – Skrypt, który stanowi środek komunikacji elektronicznej, który umożliwia złożenie Zamówienia, albo dokonanie innych czynności w Sklepie LuaMio.pl.
5.11 Zamówienie – Dyspozycja zakupu Towaru złożona przez Klienta za pomocą środków komunikacji technicznej.
5.12 Newsletter – Bezpłatna usługa elektroniczna na stronie LuaMio.pl, która świadczona jest przez Sprzedawcę za pośrednictwem poczty elektronicznej (e-mail). Usługa ta umożliwia wszystkim, którzy korzystają z niej na otrzymywanie od Sprzedawcy cyklicznych wiadomości (newsletter-ów), które zawierają informacje o sklepie, marce, ale także nowościach, albo promocjach w Sklepie LuaMio.pl.
5.13 Siła wyższa – Stanowi nagłe, nieprzewidywalne i niezależne od woli stron – Sprzedawcy oraz Klienta – zdarzenie, które uniemożliwia w ogóle, albo przez pewien okres wykonanie Umowy w całości, albo w jej części. Jest to zdarzenie któremu przy zachowaniu należytej staranności nie można było zapobiec, ani przeciwdziałać (np. wojna, strajki, zwolnienia, niedobory surowców, dostaw energii, zakłócenia w funkcjonowaniu fabryk, blokady dróg, nadzwyczajne zjawiska przyrody, epidemie, stany nadzwyczajne itp.).
5.14 Przedsiębiorca uprzywilejowany na prawach konsumenta – Osoba fizyczna, która zawiera Umowę bezpośrednio związaną z jej działalnością gospodarczą wtedy, kiedy z treści tej Umowy wynika, że nie posiada ona dla niej charakteru zawodowego, który wynika w szczególności z przedmiotu wykonywanej przez nią działalności gospodarczej, zarejestrowanej w CEIDG.
§ 2.
INFORMACJE PODSTAWOWE I TECHNICZNE
-
Sklep internetowy LuaMio.pl prowadzony jest przez Agnieszka Kowal, z siedzibą Kłaj 952, 32-015 Kłaj.
-
Kontakt (językiem właściwym do kontaktu jest język polski i język angielski) ze sklepem internetowym LuaMio.pl jest możliwy za pomocą:
2.1 W przypadku zakupów detalicznych zapraszamy do kontaktu za pomocą adresu e-mail: [email protected]; w przypadku zakupów hurtowych zapraszamy do kontaktu za pomocą adresu e-mail: [email protected]; w przypadku usług związanych z projektem Biżuterysty zapraszamy do kontaktu za pomocą e-mail: [email protected]
2.2 Nr tel: +48 505 176 756,
2.3 Adresu do korespondencji: Agnieszka Kowal 32-015 Kłaj; Kłaj 952,
2.4 Komunikatorów takich jak: Messenger – @LuaMio, WhatsApp – +48505176756, TikTok – @LuaMio, Instagram – @LuaMio, Threads – @LuaMio, X – @LuaMio,
2.5 Punkt kontaktowy dla organów państwowych oraz Unii Europejskiej i Rady Usług Cyfrowych na potrzeby stosowania Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2022/2065 z dnia 19 października 2022 r. w sprawie jednolitego rynku usług cyfrowych oraz zmiany dyrektywy 2000/31/WE (DSA) pod adresem mailowym: [email protected]
3. Podane wyżej drogi komunikacji są punktem kontaktowym dla odbiorców usług w rozumieniu przepisów Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2022/2065 z dnia 19 października 2022 r. w sprawie jednolitego rynku usług cyfrowych oraz zmiany dyrektywy 2000/31/WE.
4. Sprzedawca świadczy usługi elektroniczne zgodnie z obowiązującym prawem oraz Regulaminem znajdującym się na stronie sklepu LuaMio.pl.
5. Minimalne wymagania techniczne dla urządzenia Użytkownika sklepu LuaMio, które umożliwią mu pełne i poprawne korzystanie ze Sklepu Internetowego:
5.1 Urządzenie (komputer, laptop, telefon, tablet itp.), które ma możliwość podłączenia do sieci Internet,
5.2 Najnowsza wersja przeglądarki internetowej,
5.3 Aktywne konto poczty elektronicznej (adres e-mail), które jest potrzebne do założenia Konta Klienta, zapisu do Newslettera, czy dokonania zakupu.
6. Sprzedawca nie udziela gwarancji, że korzystanie ze Sklepu Internetowego LuaMio będzie zawsze, o każdej porze przebiegało bez błędów i przerw technicznych. Sprzedawca zastrzega sobie prawo do zawieszenia, albo ograniczenia dostępu do Sklepu Internetowego w dowolnym czasie i terminie, bez konieczności uprzedniego informowania o tym Klientów, czy Użytkowników strony sklepu. Sprzedawca będzie dążył do niezwłocznego przywrócenia działania Sklepu Internetowego. Przerwy z powodów technicznych nie powinny mieć wpływu na realizację już złożonych Zamówień.
7. Sprzedawca nie ponosi żadnej odpowiedzialności za zawartość i treści znajdujące się w innych serwisach oraz portalach internetowych, do których docelowo może zostać przekierowany Klient, który korzysta z linków, które są umieszczone w Sklepie Internetowym LuaMio, a są one związane ze współpracami, bez których realizacja zamówienia nie byłaby możliwa (np. firm kurierskich, czy operatorów płatności). Sprzedawca jednak zapewnia, że każdy link umieszczony na stronie jest wcześniej sprawdzany, czy na pewno prowadzi do danej firmy.
8. W sklepie obowiązuje zakaz dostarczania przez Klienta treści o charakterze bezprawnym.
9. Korzystanie ze Sklepu LuaMio.pl może się wiązać z zagrożeniami typowymi związanymi z korzystaniem z Internetu typu SPAM, wirusy, ataki hakerskie. Jednak Sprzedawca podejmuje wszystkie możliwe działania, których celem jest przeciwdziałanie tym zagrożeniom. Sprzedawca wskazuje, iż publiczny charakter sieci Internet i korzystanie z usług świadczonych drogą elektroniczną, wiązać może się z zagrożeniem pozyskania, albo modyfikowania danych Klientów przez osoby nieuprawnione, dlatego Klienci powinni także stosować właściwe środki bezpieczeństwa technicznego, które zminimalizują wskazane wyżej zagrożenia, w tym programy antywirusowe czy programy chroniące tożsamość.
10. Zawarcie Umowy o świadczenie bezpłatnych usług elektronicznych następuje przez Internet za pośrednictwem Sklepu LuaMio.pl. Klient, w każdej chwili może przestać korzystać z bezpłatnych usług elektronicznych, w tym celu wystarczy, że opuści Sklep, zrezygnuje z Newletter’a, albo usunie konto Klienta założone w sklepie. W takim przypadku Umowa o świadczenie bezpłatnych usług elektronicznych natychmiast się rozwiązuje.
11. Sprzedawca może – poza innymi przypadkami, które wynikają z przepisów prawa – przetwarzać następujące dane osobowe Klienta, które są niezbędne do nawiązania, ukształtowania treści, zmiany albo rozwiązania umowy:
11.1 Nazwisko i imiona Klienta,
11.2 Adres dostarczenia przesyłki,
11.3 Adres do korespondencji (jeżeli jest inny niż adres zamieszkania),
11.4 Adresy poczty elektronicznej Klienta,
11.5 Numer telefonu,
11.6 Data urodzin.
12. Sprzedawca może za zgodą Klienta i dla celów marketingowych, reklamowych, badania rynku oraz zachowań i preferencji Klientów z przeznaczeniem wyników tych badań na potrzeby polepszenia jakości usług świadczonych przez Sprzedawcę, przetwarzać inne dane dotyczące Klienta, które nie są niezbędne do świadczenia usługi drogą elektroniczną.
13. W ramach Sklepu LuaMio.pl nie podejmujemy żadnych algorytmicznych decyzji ws. świadczenia usług elektronicznych, zamieszczania treści, albo rozpatrywania zgłoszeń, reklamacji i innych wniosków.
§ 3.
DANE OSOBOWE
-
Administratorem Danych Osobowych sklepu internetowego LuaMio.pl jest Agnieszka Kowal. Dane kontaktowe: [email protected]; nr tel: +48 505176756.
-
Administrator Danych przetwarza dane osobowe w celu realizacji zamówień, obsługi płatności, wysyłki produktów oraz kontaktu z Klientem w sprawach związanych z zamówieniem.
-
Podane przez Klientów dane osobowe są przetwarzane zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa, w tym zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych) (Dz.U. L 119 z 4.5.2016, dalej: „Rozporządzenie”).
-
Administrator danych zapewnia, że dane te są:
4.1 Przetwarzane zgodnie z prawem, rzetelnie i w sposób przejrzysty dla Klientów i innych osób, których dane dotyczą,
4.2 Zbierane w konkretnych, wyraźnych i prawnie uzasadnionych celach i nieprzetwarzane dalej w sposób niezgodny z tymi celami,
4.3 Adekwatne, stosowne oraz ograniczone do tego, co niezbędne do celów, w których są przetwarzane,
4.4 Prawidłowe i w razie potrzeby uaktualniane,
4.5 Przechowywane w formie umożliwiającej identyfikację osoby, której dane dotyczą, przez okres nie dłuższy, niż jest to niezbędne do celów, w których dane te są przetwarzane,
4.6 Przetwarzane w sposób, który zapewnia odpowiednie bezpieczeństwo danych osobowych, w tym ochronę przed niedozwolonym, albo niezgodnym z prawem przetwarzaniem oraz przypadkową utratą, zniszczeniem, albo uszkodzeniem, za pomocą odpowiednich środków technicznych lub organizacyjnych.
-
Podstawą przetwarzania danych osobowych jest zgoda Klienta, albo wystąpienie innej przesłanki, która uprawnia do przetwarzania danych osobowych według obowiązującego Rozporządzenia.
-
Administrator danych gwarantuje realizację uprawnień osób, których dane osobowe są przetwarzane na zasadach, które wynikają z odpowiednich przepisów, w tym osobom tym przysługuje:
6.1 Prawo wycofania zgody w sprawie przetwarzania danych osobowych,
6.2 Prawo do informacji dotyczących ich danych osobowych,
6.3 Prawo do kontroli przetwarzania danych, w tym ich uzupełniania, uaktualniania, prostowania, usuwania,
6.4 Prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania, albo do ograniczenia przetwarzania,
6.5 Prawo do skargi do organu nadzoru i korzystania z innych środków prawnych celem ochrony swoich praw.
-
Administrator danych zapewnia, że nie udostępniania danych osobowych innym podmiotom, niż tym, które są upoważnione na podstawie właściwych przepisów prawa, chyba, że wymaga tego prawo Unii Europejskiej albo prawo polskie.
-
Administrator podejmuje wszelkie środki organizacyjne i techniczne w celu zabezpieczenia danych osobowych Klientów przed nieuprawnionym dostępem, modyfikacją albo usunięciem.
-
Dane osobowe są przechowywane przez okres niezbędny do realizacji zamówienia oraz wynikających z przepisów prawa np. dotyczących przechowywania dokumentów księgowych, albo prawnych.
-
W związku z działalnością gospodarczą Sprzedawca korzysta z usług innych podmiotów, w tym w celu wykonywania Umów, dlatego też dane osobowe mogą być przekazywane:
10.1 Firmie hostingowej,
10.2 Dostawcy oprogramowania do obsługi Sklepu,
10.3 Dostawcy usług internetowych,
10.4 Firmom świadczącym usługi kurierskie albo pocztowe,
10.5 Dostawcy platformy płatności elektronicznych,
10.6 Dostawcy oprogramowania do wystawiania faktur,
10.7 Podmiotom świadczącym obsługę księgową albo prawną.
-
W przypadku wątpliwości albo pytań, które dotyczą przetwarzania danych osobowych, Klient ma prawo skontaktować się z Administratorem Danych za pomocą adresu e-mail: [email protected]; albo telefonicznie +48 505 176 756.
§ 4.
INFORMACJE DODATKOWE
-
Rejestracja Konta na stronie internetowej Sklepu LuaMio.pl jest bezpłatna. Klient, który chce założyć konto musi wypełnić formularz rejestracji. W tym celu musi podać określone dane oraz zaakceptować Regulaminy. Na adres poczty elektronicznej Klienta, który został podany w procesie rejestracji Konta, przesyłana jest wiadomość z link.iem, który umożliwia poprawną weryfikację Konta oraz akceptację Regulaminów. Logowanie do Konta polega na podaniu loginu oraz hasła, które jest ustalone przez Klienta. Hasło do konta jest poufne i nie powinno być nikomu udostępniane.
-
Konto umożliwia Klientowi wprowadzenie, albo modyfikację danych, dokonywanie, albo sprawdzanie zamówień oraz przeglądanie historii zamówień.
-
Usługa elektroniczna konta świadczona jest nieodpłatnie przez czas nieokreślony.
-
Klient może w dowolnym czasie usunąć założone konto w Sklepie LuaMio.pl poprzez wybranie opcji „Usuń konto”, albo przesłanie odpowiedniego żądania do Sprzedawcy. W celu usunięcia konta należy przesłać wiadomość drogą elektroniczną na adres e-mail: [email protected] albo pisemnie na adres Sprzedawcy: Agnieszka Kowal, Kłaj 952, 32-015 Kłaj.
-
Usługa Newsletter ma na celu dostarczenie Klientowi zamówionych informacji.
-
Korzystanie z Newsletter-a nie wymaga rejestracji konta przez Klienta, ale wymaga podania adresu poczty elektronicznej oraz złożenia oświadczeń w sprawie akceptacji Regulaminu, przetwarzania danych osobowych oraz wyrażenia chęci otrzymywania informacji handlowych.
-
Na adres poczty elektronicznej Klienta zostanie przesłany link, którego celem jest potwierdzenie subskrypcji Newsletter-a.
-
Usługa elektroniczna Newsletter świadczona jest nieodpłatnie przez czas nieokreślony.
-
Klient może w każdym czasie zrezygnować z Newsletter-a poprzez kliknięcie w przycisk – Usuń z listy Newsletter-a – który znajduje się w każdej przesłanej wiadomości, albo przesłanie odpowiedniego żądania do Sprzedawcy drogą elektroniczną na adres e-mail: [email protected] albo pisemnie na adres Sprzedawcy: Agnieszka Kowal, Kłaj 952, 32-015 Kłaj.
-
Sprzedawca umożliwia Klientom zamieszczanie na stronie Sklepu LuaMio.pl indywidualnych i subiektywnych wypowiedzi (opinii, komentarzy) dotyczących towarów oraz świadczonych usług.
-
Usługa związana z opiniami świadczona jest nieodpłatnie przez czas nieokreślony.
-
Pozostawiona opinia, komentarz mogą być anonimowe.
-
Sprzedawca informuje, że w Sklepie umieszczane są tylko opinie uzyskane od Klientów, którzy dokonali zakupów w sklepie LuaMio.pl, albo skorzystali z dodatkowych usług. Wszystkie uzyskane opinie Klientów zamieszczane są na stronie sklepu, zarówno pozytywne, jak i negatywne, jednak Sprzedawca dla dobra i bezpieczeństwa Klientów weryfikuje zamieszczane informacje. Sprzedawca nie korzysta z opinii obcych czy sponsorowanych.
-
Ocena treści komentarza przez Sprzedawcę następuje w sposób obiektywny i proporcjonalny, z poszanowaniem dla przepisów obowiązującego prawa. Ewentualna moderacja treści następuje z poszanowaniem podstawowych wartości ujętych w Karcie praw podstawowych w szczególności wolności wypowiedzi, wolności i pluralizmu.
-
Ocena i moderacja treści nie następuje w sposób zautomatyzowany. Za każdą moderację treści komentarza odpowiada wyznaczony przez Sprzedawcę pracownik.
-
Każdy autor komentarza, który został usunięty ma prawo w zakresie dokonanej moderacji do odwołania się od decyzji Sprzedawcy. W tym celu autor komentarza powinien skierować swoje odwołanie na dane kontaktowe, które zostały wyszczególnione w § 2 pkt 2 tego Regulaminu. Jeżeli zgłoszenie zawiera elektroniczne dane kontaktowe, Sprzedawca bez zbędnej zwłoki prześle potwierdzenie otrzymania zgłoszenia. Jeżeli zgłoszenie zawiera elektroniczne dane kontaktowe, Sprzedawca po rozpatrzeniu odwołania poinformuje osobę, która dokonała zgłoszenia o wyniku oraz wskaże ewentualną dalszą drogę postępowania.
-
Klient po odebraniu zamówionego Towaru, może zostać poproszony o dobrowolne dodanie opinii na temat kupionego Towaru, albo może dodać opinię samodzielnie, poprzez funkcjonalność Konta Klienta.
-
Sprzedawca zastrzega sobie prawo do moderowania opinii po to, aby upewnić się, że są one zgodne z zasadami kulturalnego języka oraz nie naruszają praw innych osób. Sprzedawca może usuwać albo modyfikować opinie, zwłaszcza te, które zawierają wulgaryzmy, treści obraźliwe, SPAM albo reklamy innych produktów.
-
Umieszczając opinię Klient wyraża zgodę na nieodpłatne wykorzystywanie jej przez Sprzedawcę w celach marketingowych, w tym do umieszczania opinii na stronie Sklepu oraz na profilach social media związanych ze Sprzedawcą.
-
Sprzedawca może opublikować opinię (w całości albo częściowo) na profilach sklepu LuaMio.pl na platformach social media, takich jak Facebook, Instagram, X, Snapchat czy TikTok, podając tylko imię Klienta albo anonimowo, zgodnie z jego wolą, bez ujawniania szczegółowych danych osobowych.
-
Klient odpowiada za treść zamieszczonej opinii i oświadcza, że jest ona zgodna z prawdą oraz nie narusza praw osób trzecich, ani obowiązujących przepisów prawa.
-
Opinie zamieszczone przez klientów bezpośrednio na profilach social media Sprzedawcy np. komentarze pod postami, mogą być używane przez Sprzedawcę w materiałach promocyjnych i marketingowych w ramach działalności firmy, z poszanowaniem praw autorskich i prywatności Klientów.
-
Wszelkie prawa do Sklepu Internetowego LuaMio, a w szczególności majątkowe prawa autorskie, prawa własności intelektualnej do jego nazwy, domeny internetowej, a także do formularzy, dokumentów prawnych, logotypów, znaków towarowych, tekstu, grafiki, zdjęć i innych zamieszczonych przez Sprzedawcę treści należą do Sprzedawcy, a korzystanie z nich może następować wyłącznie w sposób zgodny z Regulaminem.
-
Zabronione jest kopiowanie, powielanie, modyfikowanie, zwielokrotnianie czy rozpowszechnianie jakiejkolwiek części Sklepu Internetowego, Usługi albo jej elementów bez uprzedniej pisemnej zgody Sprzedawcy, poza przypadkami wyraźnie dozwolonymi przez przepisy obowiązującego prawa i niniejszego Regulaminu. Sprzedawca może podjąć kroki prawne, w tym na drodze postępowania sądowego, w celu ochrony interesów własnych oraz Klientów Sklepu Internetowego.
-
Prawa do używania, kopiowania i rozpowszechniania danych dostępnych w serwisie podlegają przepisom Ustawy o prawie autorskim i prawach pokrewnych.
-
Wykorzystywanie danych Sklepu Internetowego w celach komercyjnych odbywać się może po uprzednim powiadomieniu o tym Sprzedawcy i uzyskaniu od niego pisemnej zgody.
-
Treści zamieszczane na stronie LuaMio nie mogą naruszać przepisów prawa oraz postanowień Regulaminu.
-
Za pośrednictwem strony sklepu LuaMio zabronione jest reklamowanie konkurencyjnych względem Sprzedawcy działalności, informowanie o działalności, promocji, promowanie produktów albo zbiórek, bez wcześniejszego uzyskania zgody od Sprzedawcy, publikowanie treści, które zawierają słowa uznane za wulgarne, nawołującą do nienawiści albo jakiekolwiek formy przemocy, publikowanie treści, które naruszają dobra osobiste osób fizyczny albo prawnych w tym Sprzedawcy, publikowanie treści w sposób sprzeczny z zasadami etykiety, publikowanie treści powielających treści zamieszczone przez Sprzedawcę, Klientów albo Użytkowników, publikowanie treści, które zawierają linki, odwołania do innych stron albo programów komputerowych, publikowanie treści, które mają na celu zmianę kodu strony albo dążą do uzyskania dostępu w nieautoryzowany sposób do jej elementów.
-
W przypadku naruszenia ww. zasad publikowania treści na stronach sklepu, Sprzedawca zastrzega sobie możliwość do ich moderacji, w tym usunięcia.
-
Ocena treści przez Sprzedawcę następuje w sposób obiektywny i proporcjonalny, z poszanowaniem dla przepisów prawa. Ewentualna moderacja treści następuje z poszanowaniem podstawowych wartości ujętych w Karcie praw podstawowych w szczególności wolności wypowiedzi, wolności i pluralizmu.
-
Ocena i moderacja treści nie następuje w sposób zautomatyzowany. Za każdą moderację treść odpowiada wyznaczony pracownik Sprzedawcy.
-
W przypadku moderacji treści Sprzedawca, o ile będzie taka możliwość, czyli będzie posiadał dane kontaktowe np. adres e-mail, nr tel, powiadomi osobę, która dokonała zamieszczenia tej treści, o moderacji.
-
Każdy autor zmoderowanej treści ma prawo w zakresie dokonanej moderacji do odwołania się od decyzji Sprzedawcy. W tym celu autor treści powinien odpowiedzieć na wiadomość, w której otrzymał informację o moderowaniu treści, albo skierować swoje odwołanie na dane kontaktowe, które zostały wyszczególnione w § 2 pkt 2 tego Regulaminu.
-
W przypadku znalezienie na stronie sklepu LuaMio treści, które Użytkownik albo Klient uzna za nielegalne, może je zgłosić za pośrednictwem danych kontaktowych znajdujących się w § 2 pkt 2 tego Regulaminu.
-
Sugerujemy, aby w zgłoszeniu wskazać jaka treść i dlaczego jest nielegalna. Należy podać miejsce, w którym znajduje się nielegalna treść, poprzez opisanie jej umiejscowienie na stronie, albo wskazanie odpowiedniego kodu URL, albo adresu strony pod którym znajduje się nielegalna treść, imienia i nazwiska albo nazwy oraz adresu e-mail osoby, która dokonała zgłoszenia z wyjątkiem zgłoszeń dotyczących niegodziwego traktowania w celach seksualnych dzieci, wykorzystywania seksualnego dzieci, pornografii dziecięcej, nagabywania dzieci do celów seksualnych albo związanych z jednym z ww. przestępstwa, oświadczenia o tym, że zgłoszenie dokonane jest w dobrej wierze oraz że zawarte w nim informacje są kompletne i prawidłowe.
-
Jeżeli zgłoszenie zawiera elektroniczne dane kontaktowe, Sprzedawca bez zbędnej zwłoki prześle potwierdzenie otrzymania zgłoszenia.
-
Jeżeli zgłoszenie zawiera elektroniczne dane kontaktowe, Sprzedawca po rozpatrzeniu odwołania poinformuje osobę, która dokonała zgłoszenia o wyniku oraz wskaże ewentualną drogę dalszego postępowania.
§ 5.
WARUNKI SKŁADANIA ZAMÓWIENIA I ZAWIERANIA UMOWY SPRZEDAŻY
-
Informacje, które są prezentowane w Sklepie Internetowym LuaMio.pl stanowią jedynie zaproszenie do zawarcia umowy w rozumieniu art. 71 Kodeksu cywilnego, kierowane są przez Sprzedawcę do Użytkowników sklepu, w tym Klientów. Nie stanowią one oferty w myśl przepisów Kodeksu cywilnego.
-
Wszystkie Towary oferowane w Sklepie LuaMio.pl są nowe, nieużywane i są zgodne z zawieraną umową (opisem produktu). Szczegółowy opis Towaru znajduje się na stronie Sklepu LuaMio.pl w zakładce wybranego produktu.
-
Sprzedawca zwraca uwagę na fakt, że niektóre oferowane przez niego Towary tworzone są z naturalnych surowców np. pereł, przez co ich wygląd może różnić się od zdjęć prezentowanych na Stronie Sklepu w zakładce produktowej. W przypadku każdego z takich Towarów, Sprzedawca zamieszcza odpowiednią informację w zakładce danego produktu – Dane Techniczne.
-
Na Towary może być udzielana gwarancja, albo usługi posprzedażowe. Szczegółowa informacja, w tym zakresie znajduje się przy opisie danego Towaru, czy usługi.
-
W przypadku udzielenia gwarancji, jej warunki nie mogą przewidywać dla Konsumenta ani dla Przedsiębiorcy uprzywilejowanego mniej korzystnych zasad naprawy lub wymiany Towaru, niż określone w § 6 Regulaminu.
-
Zamówienie może być złożone poprzez wypełnienie formularza, który jest dostępny w Sklepie LuaMio.pl.
-
Zamówienia można składać po uprzednim zarejestrowaniu konta, albo bez rejestrowania konta w Sklepie LuaMio.pl po wybraniu opcji – Gościnne Zakupy.
-
Klient zobowiązany jest do starannego wypełnienia formularza, podając wszystkie dane zgodnie ze stanem faktycznym oraz określając wybrany sposób zapłaty i dostawy.
-
Klient podaje w formularzu dane oraz składa oświadczenia w sprawie akceptacji Regulaminu, przetwarzania danych osobowych oraz przekazywania informacji handlowych.
-
Zamówienia w Sklepie LuaMio.pl można składać 24 godziny na dobę, przez 7 dni w tygodniu. Zamówienia składane w soboty, niedziele, święta i dni wolne od pracy są rozpatrywane pierwszego dnia roboczego, po ostatnim dniu wolnym.
-
Klient dokonuje potwierdzenia złożenia zamówienia poprzez wybranie przycisku (pola) oznaczonego „Zamówienie z obowiązkiem zapłaty”. Po potwierdzeniu przez Klienta zamówienia, Sprzedawca wyśle Klientowi na wskazany adres e-mail, nr tel potwierdzenie złożonego zamówienia.
-
Czas realizacji zamówienia tj. do dnia wysyłki Towaru, wynosi do 7 dni roboczych.
-
Sprzedawca może informować Klienta o statusie złożonego Zamówienia, wysyłając mu wiadomości na podany przez Klienta adres e-mail, nr tel, albo kontaktując się telefonicznie.
-
Złożenie Zamówienia oznacza zgodę na otrzymanie rachunku, faktury, faktury korygującej i duplikatów tych dokumentów w formie elektronicznej, na wskazany adres e-mail. Wraz z potwierdzeniem Zamówienia, Sprzedawca wysyła rachunek albo fakturę. Jednocześnie Klient oświadcza, że będzie odbierał powyższe faktury elektroniczne pod podanym przez siebie adresem e-mail.
-
W razie żądania udokumentowania transakcji w formie faktury, Klient podaje niezbędne dane, przy czym wskazania numeru NIP Klienta do faktury należy dokonać nie później niż podczas składania zamówienia. Sprzedawca nie ponosi odpowiedzialności za podanie błędnych, albo niepełnych danych przez Klienta, w tym adresu do wysyłki albo numeru NIP.
-
Sprzedawca dąży do zapewnienia dostępności wszystkich Towarów znajdujących się na stronie stronie sklepu oraz realizacji Umowy. W przypadku braku możliwości spełnienia świadczenia w sytuacjach nadzwyczajnych, czy nieprzewidzianych oraz w innych sytuacjach określonych przepisami prawa, mogą mieć zastosowanie odpowiednie przepisy Kodeksu cywilnego, w tym art. 493-495 Kodeksu cywilnego, w szczególności dotyczące obowiązku niezwłocznego zwrotu świadczenia na rzecz Konsumenta.
-
Całkowita wartość Zamówienia obejmuje cenę brutto, koszty przesyłki oraz ew. inne koszty związane z wybranymi przez Klienta fakultatywnymi płatnymi usługami. Sprzedawca może w wybranym przez siebie okresie określić próg minimalnej wartości Zamówienia, dla której przesyłka Towarów jest darmowa. O łącznej kwocie brutto wraz z podatkami Towaru, a także o kosztach dostawy oraz o innych kosztach, Klient jest informowany przed złożeniem Zamówienia, a przede wszystkim przed zawarciem Umowy Sprzedaży.
-
W przypadku, w którym nie można zrealizować zamówienia z powodu tzw. siły wyższej albo innych okoliczności niezależnych od Sprzedawcy, Sprzedawca zobowiązuje się niezwłocznie poinformować Klienta za pośrednictwem wiadomości e-mail albo telefonicznie. W takiej sytuacji Klient może odstąpić od umowy, a Sprzedawca dokona zwrotu całej uiszczonej przez Klienta należności. W pozostałych przypadkach realizacja zamówień zostanie przesunięta o czas trwania przeszkody.
-
W ramach Sklepu Internetowego Sprzedawca oferuje jedynie takie Towary, które spełniają wymogi określone w Rozporządzeniu Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2023/988 z dnia 10 maja 2023 r. w sprawie ogólnego bezpieczeństwa produktów, zmieniające rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) nr 1025/2012 i dyrektywę Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2020/1828 oraz uchylające dyrektywę 2001/95/WE Parlamentu Europejskiego i Rady i dyrektywę Rady 87/357/EWG (GPSR) oraz inne właściwe przepisy z zakresu bezpieczeństwa produktów. Sprzedawca na Stronie Sklepu LuaMio oraz w zakładce produktowej wskazuje dane, które umożliwiają informację na temat Towaru i jego producenta w szczególności imię i nazwisko, albo zarejestrowaną nazwę handlową, albo zarejestrowany znak towarowy producenta oraz adres pocztowy i elektroniczny, pod którym można się z nim skontaktować, w przypadku, w którym producent nie ma miejsca zamieszkania, albo siedziby w Unii, imię i nazwisko, albo nazwę, adres pocztowy i elektroniczny osoby, która jest odpowiedzialna za bezpieczeństwo Towaru w jego imieniu, informacje, które umożliwiają identyfikację Towaru, w tym jego zdjęcie, rodzaj materiału z jakiego został wykonany, a także inne certyfikaty, identyfikatory Towaru oraz wszelkie ostrzeżenia, albo informacje na temat bezpieczeństwa, które powinny być zawarte w dołączonym dokumencie towarzyszącym zgodnie z GPSR, albo mającym zastosowanie unijnym prawodawstwem harmonizacyjnym.
-
W przypadku wątpliwości związanych z powyższymi danymi, albo innymi sprawami związanymi z bezpieczeństwem Towarów zakupionych w sklepie LuaMio.pl, Klient może zadać pytanie w dowolnej formie na dane wskazane w § 2 pkt 2 tego Regulaminu.
-
W przypadku stwierdzenia, że sprzedany Towar nie spełnia norm GPSR i innych przepisów związanych z bezpieczeństwem Towarów, Sprzedawca zastrzega sobie prawo do kontaktu z Klientem w celu poinformowania o tym fakcie oraz przekazania stosownych oświadczeń, albo w celu odzyskania Towaru.
-
Wszystkie ceny Towarów podawane w Sklepie LuaMio.pl są cenami brutto w złotych polskich (ceny uwzględniają podatek VAT i podatek akcyzowy, jeżeli sprzedaż towaru podlega obciążeniom tymi podatkami). Cena Towaru nie uwzględnia kosztów dodatkowych takich jak podano w § 5 pkt 23 tego Regulaminu. Cena towaru podana w chwili złożenia przez Klienta zamówienia jest wiążąca dla obu stron.
-
Koszty związane z dostawą towaru np. transport, dostarczenie, usługi pocztowe i ewentualne inne koszty ponosi Klient. Wysokość tych kosztów zależy od wyboru Klienta co do sposobu dostawy Towaru. Informacja o wysokości tych kosztów jest przekazywana na etapie składania zamówienia oraz w zakładce sklepu – Płatności i dostawa.
-
Klient może wybrać formę płatności:
24.1 Przelew tradycyjny – zapłata przed wysyłką towaru tzw. przedpłata na konto. Po złożeniu zamówienia Klient powinien wpłacić/przelać należność za całe zamówienie na rachunek bankowy Sklepu LuaMio.pl. Realizacja zamówienia następuje po zaksięgowaniu wpłaty przez Klienta na rachunku bankowym Sklepu.
24.2 Zapłata za pośrednictwem systemu płatności Przelewy24 – zapłata przed wysyłką towaru tzw. przedpłata na konto. Po złożeniu zamówienia Klient powinien dokonać zapłaty za całe zamówienie za pośrednictwem systemu Przelewy24. Realizacja zamówienia następuje po zaksięgowaniu wpłaty Klienta w systemie płatności Przelewy24.
-
Na każdy zakupiony Towar Sprzedawca wystawia dowód zakupu i doręcza go Klientowi, o ile przepisy powszechnie obowiązującego prawa wymagają doręczenia, z zastrzeżeniem postanowień § 5 pkt 8 i 11 tego Regulaminu.
-
Klient zobowiązany jest do zapłaty za złożone zamówienie w terminie 7 dni od dnia zawarcia Umowy sprzedaży, o ile wybrany sposób zapłaty nie wymaga zachowania innego terminu. Jeżeli w tym terminie Klient nie dokona zapłaty, wtedy – zgodnie z art. 491 § 1 kodeksu cywilnego (Dz.U.2017.459 t.j. ze zm.) – system automatycznie anuluje zamówienie, chyba, że na prośbę Klienta Sprzedawca wyznaczy inny termin na zapłatę, po którego bezskutecznym upływie będzie uprawniony do anulowania zamówienia. Jeżeli Klient oświadczy, że świadczenia nie spełni, Sprzedawca może odstąpić od Umowy bez wyznaczenia dodatkowego terminu, także przed nadejściem wyznaczonego terminu realizacji zamówienia.
-
Podmiotem świadczącym usługę płatności elektronicznych jest firma Przelewy24 – Krajowy Integrator Płatności S.A. z siedzibą w Poznaniu, adres: ul. Św. Marcin 73/6, wpisana do rejestru przedsiębiorców prowadzonego przez Sąd Rejonowy w Poznaniu pod numerem KRS 0000412357, NIP: 7773061579, o kapitale zakładowym w wysokości 5.494.980 PLN w całości opłaconym. Serwis Przelewy24 prowadzi system autoryzacji i rozliczeń na podstawie decyzji Prezesa Narodowego Banku Polskiego Nr 1/2011 z dnia 1.04.2011 r. oraz świadczy usługi płatnicze w charakterze krajowej instytucji płatniczej na podstawie decyzji Komisji Nadzoru Finansowego z dnia 10.06.2014 r., wpisanej do rejestru usług płatniczych pod numerem IP24/2014 (dostępnym na https://erup.knf.gov.pl/View/). Działalność PayPro SA jako Krajowej Instytucji Płatniczej podlega nadzorowi Urzędu Komisji Nadzoru Finansowego.
-
Zgodnie z Dyrektywą Omnibus w przypadku informowania o obniżonej cenie Sprzedawca uwidacznia także informację o najniższej cenie tego Towaru jaka obowiązywała w okresie 30 dni przed wprowadzeniem obniżki albo od dnia rozpoczęcia oferowania tego towaru w Sklepie (jeśli okres ten jest krótszy niż 30 dni).
-
Towar wysyłany jest na adres, który Klient wskazał podczas składania zamówienia w wypełnionym przez niego formularzu, o ile Strony nie ustalą inaczej. Klient jest zobowiązany przed zatwierdzeniem zamówienia, do dokładnego sprawdzenia wszystkich wpisanych danych.
-
Sprzedawca nie ponosi odpowiedzialności za niedoręczenie, opóźnienie w dostarczeniu przesyłki, wynikające z podania przez Klienta błędnych, niepełnych, nieprawdziwych albo nieaktualnych danych adresowych oraz kontaktowych w tym nr tel, adres e-mail, które są niezbędne podczas dostarczania paczki.
-
W przypadku podania błędnych, nieprawdziwych danych, wszystkie koszty wynikające z konieczności ponownego nadania przesyłki – w tym koszty nadania pierwszego zamówienia, zwrotu paczki przez przewoźnika oraz ponownego nadania przesyłki – ponosi Klient.
-
Jeżeli przesyłka nie może być dostarczona z powodu błędnie wpisanych danych adresowych, kontaktowych, Sprzedawca zwraca Klientowi wartość zamówienia pomniejszoną o koszty nadania przesyłki oraz zwrotu przesyłki do Sprzedawcy, w przypadku, w którym przewoźnik naliczył dodatkowe koszty.
-
Produkt jest dostarczany według wyboru jakiego dokonał Klient podczas składania zamówienia czyli za pomocą firmy kurierskiej, za pośrednictwem operatora pocztowego albo do automatu paczkowego. Przesyłka wysyłana za pośrednictwem operatora pocztowego powinna zostać dostarczana w ciągu 3 dni roboczych od dnia odebrania przesyłki przez kuriera, do automatu paczkowego w ciągu 3 dni roboczych od dnia wysyłki towaru, za pośrednictwem firmy kurierskiej – w ciągu 3 dni roboczych od dnia wysyłki towaru.
-
Wraz z Towarem Sprzedawca wydaje Klientowi wszystkie elementy jego wyposażenia oraz instrukcje obsługi, konserwacji i inne dokumenty, materiały wymagane przez przepisy powszechnie obowiązującego prawa.
-
Sprzedawca wskazuje, że:
35.1 Z chwilą wydania Towaru przewoźnikowi, to na Sprzedawcę przechodzą ciężary i korzyści związane z Towarem oraz niebezpieczeństwo przypadkowej utraty, albo uszkodzenia Towaru. Przy sprzedaży na rzecz Konsumenta niebezpieczeństwo przypadkowej utraty, albo uszkodzenia Towaru przechodzi na Konsumenta z chwilą wydania Towaru Konsumentowi. Za wydanie Towaru uważa się jego powierzenie przez Sprzedawcę przewoźnikowi, jeżeli Sprzedawca nie miał wpływu na wybór przewoźnika przez Konsumenta,
35.2 Przyjęcie przesyłki z Towarem przez Klienta bez zastrzeżeń, powoduje wygaśnięcie roszczeń z tytułu ubytku, albo uszkodzenia podczas transportu, chyba że:
35.2.1 Protokolarnie stwierdzono szkodę przed przyjęciem przesyłki,
35.2.2 Zaniechano stwierdzenia uszkodzenia, albo ubytku z winy przewoźnika,
35.2.3 Ubytek, albo uszkodzenie wynikało z winy umyślnej albo rażącego niedbalstwa przewoźnika,
35.2.4 Szkodę, którą nie da się zauważyć z zewnątrz, a Klient stwierdził dopiero po przyjęciu przesyłki i zażądał w terminie 7 dni ustalenia jej stanu oraz udowodnił, że szkoda powstała w czasie między przyjęciem przesyłki do przewozu, a jej wydaniem.
-
Powyższe informacje nie dotyczą Konsumenta i Przedsiębiorcy uprzywilejowanego na prawach Konsumenta.
-
Dodatkowe informacje dla Konsumenta:
37.1 Umowa wynikająca ze złożonego zamówienia nie jest zawarta na czas nieoznaczony i nie będzie podlegać automatycznemu przedłużeniu.
37.2 Minimalny czas trwania zobowiązań Konsumenta wynikających z zawartej Umowy, to czas realizacji Umowy, tj. dokonania zapłaty i odbioru Towaru.
37.3 Korzystanie ze Sklepu przez Konsumenta nie łączy się z obowiązkiem złożenia kaucji albo udzielenia innych gwarancji finansowych.
37.4 Sprzedawca nie ma obowiązku i nie stosuje kodeksu dobrych praktyk, o którym mowa w art. 2 pkt 5 ustawy z dnia 23 sierpnia 2007 r. o przeciwdziałaniu nieuczciwym praktykom rynkowym (Dz.U.2017.2070 t.j. ze zm.).
§ 6.
ZWROTY I REKLAMACJE
-
Sprzedawca gwarantuje, że Towary sprzedawane w Sklepie LuaMio.pl są możliwie najwyższej jakości, wolne od wad materiałowych i wykonania, pod warunkiem, że są użytkowane zgodnie z ich przeznaczeniem, dlatego też nie udziela żadnych dodatkowych gwarancji.
-
Klient, który jest Konsumentem, a który zawarł Umowę na odległość, albo poza lokalem przedsiębiorstwa, może odstąpić od tej Umowy w terminie 14 dni od dnia objęcia w posiadanie zakupionego Towaru bez podawania przyczyny i bez ponoszenia jakichkolwiek kosztów, poza tymi, które zostały przewidziane przez przepisy prawa. Regulacje niniejszego punktu Regulaminu dotyczą również Przedsiębiorcy, który jest Konsumentem, który oświadcza, że korzysta z uprawnienia do odstąpienia od Umowy na podstawie ustawy z dnia 30 maja 2014 r. o prawach konsumenta, ponieważ zawarł Umowę bezpośrednio związaną z jego działalnością gospodarczą, a sama Umowa nie posiada dla niego charakteru zawodowego. Aby zachować termin do odstąpienia od Umowy, wystarczy żeby Klient wysłał informację (za pomocą wiadomości e-mail, albo wysyłając list na adres siedziby firmy) do Sprzedawcy, dotyczącą wykonania przysługującego mu prawa odstąpienia od Umowy, przed upływem terminu do odstąpienia od Umowy.
-
W przypadku skorzystania przez Konsumenta z prawa odstąpienia od Umowy w sytuacjach, o których mowa w Ustawie o Prawach Konsumenta art. 43e ust. 1, Klient niezwłocznie zwróci Towar Sprzedawcy. Wszelkie koszty związane ze zwrotem Towaru w tych okolicznościach ponosi Sprzedawca. Sprzedawca dokona zwrotu za zamówienie w terminie 14 dni od dnia otrzymania Towaru. Sprzedawca może wstrzymać się ze zwrotem płatności do czasu otrzymania Towaru, albo do czasu dostarczenia mu dowodu odesłania (odebrania przez przewoźnika), w zależności od tego, które zdarzenie nastąpi wcześniej.
-
Konsument, albo Przedsiębiorca uprzywilejowany na prawach Konsumenta, nie może odstąpić od Umowy, jeżeli niezgodność Towaru z Umową jest nieistotna, ale obowiązuje domniemanie, że ta niezgodność jest istotna, jednak w przypadku odstąpienia, może ono dotyczyć tylko Towaru niezgodnego z Umową, albo także innych Towarów objętych Umową.
-
Termin do odstąpienia od Umowy wygasa po upływie 14 dni, licząc od dnia, w którym Klient wszedł w posiadanie Towaru, albo w którym osoba trzecia inna niż przewoźnik i wskazana przez Klienta weszła w posiadanie Towaru.
-
Do czasu otrzymania zwrotu płatności zalecamy Klientowi zachować list przewozowy, który potwierdza wysłanie Towaru na adres Sprzedawcy.
-
Klient nie ma możliwości wymiany, ani zwrotu Towaru, który był wykonany na zamówienie, albo ze względów bezpieczeństwa oraz higienę, Towar był używany. Ze względów higienicznych oraz zgodnie z art. 38 pkt 5 ustawy o prawach konsumenta, nie przyjmujemy zwrotu Towaru (zwłaszcza kolczyków), które noszą ślady użytkowania i z których została usunięta metka/plomba zabezpieczająca.
-
Aby skorzystać z prawa odstąpienia od Umowy, Klient powinien poinformować Sklep o decyzji o odstąpieniu od Umowy, wysyłając wiadomość pocztą elektroniczną (e-mail) na adres: [email protected] albo listownie na adres: Agnieszka Kowal; 32-015 Kłaj; Kłaj 952.
-
Klient podczas odstąpienia od Umowy, może skorzystać z wzoru formularza o odstąpieniu od Umowy, jednak nie jest to obowiązkowe.
-
W przypadku odstąpienia od Umowy, Sprzedawca zwraca Klientowi wszystkie otrzymane od niego płatności, w tym koszty dostarczenia towaru (z wyjątkiem dodatkowych kosztów, które wynikają z wybranego przez Klienta sposobu dostarczenia innego, niż ten najtańszy, zwykły sposób dostarczenia, który był oferowany przez Sklep LuaMio.pl w dniu złożenia zamówienia), niezwłocznie, a w każdym przypadku nie później niż 14 dni od dnia, w którym Klient poinformował Sklep o swojej decyzji dotyczącej odstąpienia od niniejszej Umowy. Zwrotu płatności Sprzedawca dokona przy użyciu takiego samego sposobu płatności, jaki został użyty przez Klienta w pierwotnej transakcji, chyba, że Klient wyraźnie wyrazi chęć, albo zgodzi się na inne rozwiązanie. W każdym przypadku Klient nie ponosi żadnych opłat w związku z tym zwrotem. Sprzedawca może wstrzymać się ze zwrotem płatności do czasu otrzymania Towaru, albo do czasu dostarczenia mu dowodu odesłania (potwierdzenie odebrania przez przewoźnika), w zależności od tego, które zdarzenie nastąpi wcześniej.
-
Klient powinien odesłać, albo przekazać Towar Sprzedawcy niezwłocznie, a w każdym razie nie później niż 14 dni od dnia, w którym poinformował Sprzedawcę o odstąpieniu od niniejszej Umowy. Termin jest zachowany, jeżeli Klient odeśle Towar przed upływem terminu 14 dni.
-
Klient odpowiada za zmniejszenie wartości Towaru, które wynika z korzystania z Towaru, w sposób inny niż było to konieczne do stwierdzenia charakteru, cech i funkcjonowania towaru.
-
W przypadku odstąpienia od Umowy, zalecamy postępować zgodnie z wytycznymi:
13.1 Umieścić zakupiony Towar w firmowym pudełeczku/woreczku, które jest integralną częścią Towaru. Klient musi dołożyć wszelkich starań, aby odesłać Towar w stanie oryginalnym, w oryginalnym opakowaniu firmowym, które stanowi nierozłączną część zakupionego Towaru, wraz z dołączonymi dokumentami typu certyfikaty, ulotki informacyjne itp.
13.2 Opakowanie zewnętrzne jest jednorazowe i nie podlega zwrotowi.
13.3 Wypełnić formularz zwrotu (dołączony do zamówienia, albo dostępny do ściągnięcia na stronie Sklepu w zakładce – Zwroty i Reklamacje) i umieścić go w jednorazowym kartonie wysyłkowym wraz z Towarem, który się zwraca. Jednak przy dobrze opisanym nadawcy, nie ma konieczności dołączania do zwrotu formularza.
13.4 W przypadku Towaru, który jest pakowany w firmowe, pojedyncze pudełeczko/woreczek i stanowi cały zestaw, komplet, aby odstąpić od Umowy, należy odesłać wszystkie elementy, które wchodzą w skład zestawu, kompletu. Sprzedawca nie będzie przyjmować zwrotów poszczególnych elementów z całego zestawu, kompletu. Sprzedawca będzie akceptował odstąpienie od Umowy tylko i wyłącznie podczas zwroty całego zestawu, kompletu. Jeżeli do zamówienia był dołączony gratis, albo tańszy Towar, aby odstąpić od Umowy należy odesłać wszystkie części, materiały wchodzące w skład zamówienia.
13.5 W przypadku zbiorczych zestawów promocyjnych, czyli jeżeli skorzysta się z promocji, albo upustu z tytułu zakupu jednego, albo większej liczby Towarów np. zakup 3 Towarów z rabatem 20% na każdy z nich, można zwrócić każdy z zakupionych Towarów oddzielnie. W przypadku skorzystania z opcji zwrotu niektórych z Towarów zakupionych jako zestaw zbiorczy, należy pamiętać, że Sprzedawca dostosuje cenę promocyjną przez obciążenie kupującego normalną ceną za pozostałe produkty zakupione jako część zestawu zbiorczego. Odpowiednio, z kwoty należnego zwrotu tj. obniżonej ceny, która została zapłacona za Towar w zestawie zbiorczym, które zostały zwrócone, Sprzedawca potrąci różnicę między regularną, a obniżoną ceną Towaru w zestawie, komplecie, które nie są zwracane.
14. Jeżeli Klient zdecyduje się odesłać tylko część zamówienia, które zostało zakupione z rabatem, albo w ofercie promocyjnej, zwracana kwota będzie podlegać minimalnej kwocie zakupu umieszczonej w ofercie. Wartość rabatu zostanie odpowiednio dostosowana, a zwrotowi podlegać będzie tylko kwota odpowiadająca zwracanemu artykułowi. Jeżeli zwracane przedmioty spowodują, że pozostała wartość Towaru spadnie poniżej minimum wymaganego do skorzystania z oferty, wówczas kwota rabatu zostanie odliczona od kwoty do zwrotu.
15. Towar jest zgodny z Umową, jeżeli:
15.1 Jego opis, rodzaj, ilość, jakość, kompletność i funkcjonalność są zgodne z Umową,
15.2 Jest przydatny do szczególnego celu, o którym Klient został poinformowany najpóźniej w chwili zawarcia Umowy i który Klient zaakceptował,
15.3 Występuje w takiej ilości i ma takie cechy (w tym trwałość i bezpieczeństwo) jakie są typowe dla tego rodzaju Towaru i jakich Konsument, albo Przedsiębiorca uprzywilejowany na prawach Konsumenta mógł rozsądnie oczekiwać (z uwzględnieniem charakteru Towaru oraz publicznych zapewnień jego dotyczących),
15.4 Nadaje się do celu, do którego zazwyczaj używa się takiego Towaru,
15.5 Jest dostarczony z opakowaniem, akcesoriami i instrukcjami, których Konsument, albo Przedsiębiorca uprzywilejowany na prawach Konsumenta mógł rozsądnie oczekiwać,
15.6 Jest takiej samej jakości, jak próbka, albo wzór, który udostępniony przez Sprzedawcę przed zawarciem Umowy.
-
Klient, który jest Konsumentem albo Przedsiębiorcą / Konsumentem jest uprawniony do dokonania reklamacji zakupionego Towaru.
-
To Sprzedawca odpowiada za to, aby Towar był zgodny z Umową, w szczególności zobowiązany jest dostarczyć Klientowi Towar bez wad oraz zgodny z zawartą Umową Sprzedaży na zasadach wynikający z ustawy z dnia 30 maja 2014 roku o prawach konsumenta (Dz.U.2020.287 t.j. ze zm.).
-
W razie braku zgodności Towaru z Umową, Klientowi, który jest Konsumentem albo Przedsiębiorcą / Konsumentem, przysługują uprawnienia określone w Ustawie o Prawach Konsumenta w rozdziale 5 A , które dotyczą braku zgodności Towaru z Umową.
-
Sprzedawca nie ponosi odpowiedzialności za brak zgodności Towaru z Umową w zakresie określonym w art. 43b ust. 2 lub 3 Ustawy o prawach konsumenta, jeżeli Konsument został wyraźnie o tym poinformowany, że konkretna cecha Towaru odbiega od wymogów zgodności z Umową oraz najpóźniej w chwili zawarcia Umowy Sprzedaży, Klient wyraźnie i odrębnie zaakceptował jego cechy.
-
Sprzedawca odpowiada za brak zgodności Towaru z Umową, zwłaszcza ten, który istnieje w chwili jego dostarczenia Konsumentowi albo został ujawniony w ciągu 2 lat od tej chwili, z zastrzeżeniem, że nie dotyczy to sytuacji, w której termin przydatności Towaru do użycia, określony przez Sprzedawcę, albo jego poprzedników albo osoby działające w jego imieniu, jest dłuższy. Roszczenia Klienta z tytułu niezgodności Towaru z Umową ulegają przedawnieniu po upływie 6 lat od dnia ujawnienia się niezgodności Towaru z Umową. Koniec terminu przedawnienia przypada na ostatni dzień roku kalendarzowego.
-
Obowiązuje domniemanie, że brak zgodności Towaru z Umową, który został ujawniony przed upływem terminu 2 lat od dnia dostarczenia Towaru, istniał w chwili jego dostarczenia.
-
Reklamacja może zostać złożona przez Klienta w dowolnej formie. Jednak zachęcamy do składania reklamacji z wykorzystaniem form komunikacji dostępnych w punkcie § 2 pkt. 2 Regulaminu za pośrednictwem formularza reklamacyjnego, który można ściągnąć w pliku PDF.
-
Zaleca się podanie przez Klienta w opisie reklamacji (podane wymogi mają formę jedynie zalecenia i nie wpływają na skuteczność reklamacji złożonych z pominięciem zalecanego opisu reklamacji):
23.1 Informacji i okoliczności dotyczących przedmiotu reklamacji, w szczególności rodzaju i daty wystąpienia wady,
23.2 Wyboru sposobu reklamacji – żądania sposobu doprowadzenia Produktu do zgodności z Umową Sprzedaży, albo oświadczenia o obniżeniu ceny, albo odstąpieniu od Umowy Sprzedaży,
23.3 Danych kontaktowych składającego reklamację (imię i nazwisko, adres do korespondencji, numer telefonu, adres e-mail). Dane ułatwią i przyspieszą rozpatrzenie reklamacji przez Sprzedawcę.
24. Sprzedawca ustosunkuje się do reklamacji Klienta niezwłocznie, jednak nie później niż w terminie 30 dni od dnia jej otrzymania. W przypadku, w którym z przyczyn niezależnych od Sprzedawcy, proces reklamacji się przedłuży, Klient zostanie o tym poinformowany i będzie miał możliwość podjęcia decyzji, czy czeka na rozpatrzenie reklamacji, czy chce zwrotu pieniędzy, czy nowego Towaru. W przeciwnym razie uważa się, że reklamacja została uznana przez Sprzedawcę.
25. Reakcje alergiczne (uczulenie) na materiały, z których wykonana jest biżuteria, nie stanowią wady Towaru w rozumieniu przepisów Kodeksu cywilnego i nie mogą być podstawą reklamacji, o ile produkt jest zgodny z opisem oraz ma odpowiednio oznaczony skład np. 925, 999 itp.
26. Sprzedawca dokłada należytej staranności, aby każdy Towar był prawidłowo oznaczony pod względem składu i zastosowanych materiałów. Klient przed dokonaniem zakupu powinien zapoznać się z informacjami o składzie biżuterii i ocenić, czy produkt jest odpowiedni pod kątem indywidualnych reakcji organizmu.
27. W przypadku, w którym Towar został błędnie oznaczony albo jego skład różni się od informacji przedstawionych przez Sprzedawcę, Klient zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa, może złożyć reklamację z tytułu niezgodności Towaru z Umową.
28. W przypadku zakupu dokonanego na odległość (w sklepie internetowym), Klient ma prawo odstąpić od umowy w terminie 14 dni od dnia otrzymania Towaru, o ile produkt nie był używany i nie należy do kategorii towarów, które ze względów higienicznych nie podlegają zwrotowi po otwarciu opakowania (np. kolczyki).
29. W przypadku braku zgodności Towaru z Umową, Konsument, może żądać jego naprawy albo wymiany. Sprzedawca może dokonać wymiany wtedy, kiedy Konsument żąda naprawy. Sprzedawca może dokonać naprawy wtedy, kiedy Konsument żąda wymiany. Zwłaszcza w przypadkach, w których doprowadzenie do zgodności Towaru z Umową w sposób wybrany przez Konsumenta jest niemożliwe, albo wymagałoby nadmiernych kosztów dla Sprzedawcy. Jeżeli naprawa i wymiana są niemożliwe, albo wymagałyby nadmiernych kosztów dla Sprzedawcy, może on odmówić doprowadzenia Towaru do zgodności z Umową. Sprzedawca w takim przypadku dokona na swój koszt naprawy, albo wymiany Towaru w rozsądnym czasie, ale od chwili, w której Sprzedawca został poinformowany przez Klienta o niezgodności Towaru z Umową. Klient zobowiązany jest do udostępnienia Sprzedawcy Towaru, który podlega naprawie, albo wymianie. Sprzedawca odbiera Towar na swój koszt.
30. Klientowi przysługuje również prawo do złożenia oświadczenia o obniżeniu ceny, albo odstąpieniu od Umowy Sprzedaży, wtedy, kiedy Sprzedawca odmówi doprowadzenia Towaru do zgodności z Umową; Sprzedawca nie jest w stanie doprowadzić Towaru do zgodności z Umową; występuje brak zgodności Towaru z Umową i występuje nadal, mimo, że Sprzedawca próbował doprowadzić Towar do zgodności z Umową; brak zgodności Towaru z Umową jest na tyle istotny, że uzasadnia obniżenie ceny, albo odstąpienie od Umowy bez uprzedniego żądania naprawy, albo wymiany Towaru; z oświadczenia Sprzedawcy, albo z okoliczności wyraźnie wynika, że nie doprowadzi on Towaru do zgodności z Umową w rozsądnym czasie, albo bez nadmiernych niedogodności dla Klienta.
31. W przypadku złożenia przez Klienta oświadczenia o obniżeniu ceny, kwoty należne wskutek skorzystania z tego prawa, zostaną zwrócone Klientowi nie później niż w terminie 14 dni, od dnia otrzymania przez Sprzedawcę oświadczenia Klienta o obniżeniu ceny. Zwrot środków nastąpi przy wykorzystaniu takiego samego sposobu zapłaty, jakiego Klient użył podczas dokonywania zapłaty za Towar, chyba, że Klient wyraźnie wyrazi chęć, albo zgodę na inną metodę zwrotu.
32. W przypadku obniżenia ceny, kwota do zwrotu musi być proporcjonalna względem ceny Towaru pełnowartościowego.
§ 7.
POSTANOWIENIA KOŃCOWE
-
Regulamin sklepu LuaMio w wersji 1.0. wchodzi w życie z dniem 01.10.2025 r.
-
Regulamin sklepu dostępny jest na Stronie Internetowej LuaMio.pl w języku polskim.
-
W sprawach nieuregulowanych niniejszym Regulaminem, mają zastosowanie przepisy powszechnie obowiązującego prawa.
-
O ile bezwzględnie obowiązujące przepisy prawa nie stanowią inaczej, prawem właściwym dla rozstrzygania wszelkich sporów powstałych na gruncie niniejszego Regulaminu jest prawo polskie.
-
W przypadku, w którym regulacje bezwzględnie obowiązującego prawa kraju zwykłego pobytu Klienta przewidują dla niego korzystniejsze warunki niż przepisy prawa polskiego oraz zapisy niniejszego Regulaminu, zastosowanie znajdą przepisy prawa kraju zwykłego pobytu Klienta.
-
Treść niniejszego Regulaminu może ulec zmianie w sytuacji, w której Sprzedawca zmodyfikuje sposób albo zakres prowadzonej działalności gospodarczej, albo w wyniku zmian prawnych skutkujących koniecznością dostosowania Regulaminu do powszechnie obowiązującego prawa. O wszelkich zmianach Sklep Internetowy LuaMio będzie informować Użytkowników poprzez zamieszczenie informacji na stronie Sklepu Internetowego LuaMio, w przypadku Użytkowników, którzy posiadają aktywne Konto Klienta – w formie wiadomości e-mail. Każda z osób, która otrzyma w/w wiadomość będzie mogła złożyć oświadczenie o wypowiedzeniu Umowy o świadczeniu usług elektronicznych (w terminie nie dłuższym niż 14 dni od dnia otrzymania wiadomości) realizowanych na podstawie niniejszego Regulaminu. Do Zamówień złożonych przed wejściem w życie zmian Regulaminu stosuje się postanowienia Regulaminu obowiązującego w chwili złożenia Zamówienia.
-
Dokumenty prawne oraz wszystkie teksty, które znajdują się na stronie sklepu LuaMio, zostały przygotowane przez Sprzedawcę, dlatego podlegają ochronie praw autorskich. Przypominamy o tym, aby ich nie kopiować.